REKLAM

İzmirliler Bulgarcayı öğrenirse...Bulgaristan Türkleri Türkçeyi unutursa!(YORUM)



IMG_7195
Haftalar öncesi,İzmir'de oturan Bulgaristan göçmenleri Bulgarca öğrenme talebinde bulundular





.
Hemde  biliyor musunuz kimden istediler?Bulgar Sosyalist Partisi Milletvikeli Yanaki Stoilov ile Nazmi Mümün'den.
Bunun üzerine birçok Bulgar basınında yankı buldı.Ama  İzmir Bal-Göç'den yalanlama geldi,böyle istek dernekten gelmediğini belirtti.

En büyük hata  bir partiden veya bağımsız olmayan bir kuruluştan(BAL-GÖÇ) istemektir!
İlk önce nerde ve nasıl telep edilmesi gerekiyor:
1.İzmir Milli Eğitim Şubesi.
2.İzmir Kaymakamlığı.
3.Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı(İmza toplanması gerek).
4.Eğitim Sendikaları.

Daha çok istek yapılacak kurum var.Beni en çok düşündüren şey nedir derseniz?İşte cevabı...
Acaba kaç aile bu talepte bulunmak istedi/ister?Aileyi bir kenara bırak;çocuklar buna razı mıdır?
Ben bu sayının az olacağına eminim ama birkaç önerim benim de olacak:
1.Okullar tatile girdi,böylece çocuklarınızı Bulgaristan'a götürün 2-3 ayda öğretin.Gerekirse orada bir kursa gidin.
2.BAL-GÖÇ'ten isteyeceğine Milli Eğitim Bakanlığından isteyin.
Bulgaristan Kırcaali'den İzmir'e Komşu Ziyareti
Kırcali Belediye Başkanı Hasan Aziz ile Bulgaristan Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) milletvekillerinden oluşan bir heyet, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'na nezaket ziyaretinde bulunmuştu.

Bulgarca'nın okutulmasına elbette karşı çıkmıyorum.Dil öğrenmek güzel bişeydir.Hele de kendi dedelerinin,ninelerinin olduğu ülkenin dilini bilmek kadar güzel bişey yoktur.

http://www.mladasofia.com/wp-content/uploads/2011/12/bulgarski-ezik.gif
Ama geçmişte çektiğimiz sıkıntıları unutmamak lazım!..Bizler Türkçe okumamız için öğretmenlere yalvarıyorduk ki,en azından kendi evlerinde ders versinler diye,o sıkıntılı zamanlarda.İlk önce çektiğimiz o sıkıntıları kendi torunlarımıza,oğullarımıza aktarmalıyız..

Gelecekteki çocuklar bu olumsuzlukları bir eliyle kenara iteceğini yürekten inanıyorum.Onların nesli daha güleryüzlü daha başarılı olacağına eminim.Tabiki geçmişi bilen,geleceği de görür teminatıyla bu yola çıkarlarsa....

Bulgaristan'da yaşayan Türkler de Anadilimiz Türkçeye sahip çıkmaları gerekmektedir.Son yıllarda bakıyoruz ki seçmeli ders olan Türkçeyi ülke genelinde sadece 400 küsür kişi seçmiş.Temennim en azından  3. sınıftan 8.sınıfa kadar Türkçe dersin görülmesidir.Bir kitap verdiğimizde onu okuyamayan çocuk nasıl 'TÜRK' diyebilirz.Bir insanın ırkını kabüllenmesi için o dili konuşmalı ve yazmalıdır...

Hasan MOLLA HABERBG


Site haberlerin en altında reklam

〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓〓